محصولات بخش پتروشیمی

– آمین ها (Amines):

این ماده شیمیایی که با نام های نیوترالایزر و ضد خوردگی نیز شناخته می شود، در مقادیر کم به سیال مورد نظر اضافه می شود تا با کنترل میزان pH در محدوده مناسب، از تشکیل محیط مناسب خوردگی در سیستم جلوگیری نماید. بسته به شرایط محیط مورد استفاده و بسته به نوع عوامل خوردگی، می تواند علاوه بر ترکیبات آمینی، حاوی ترکیبات مکمل باشد.

 

– ضد رسوب ها (Antifoulants):

ضد رسوب ماده شیمیایی است که در مقادیر کم به سیال حاوی ترکیبات رسوبگذار اضافه می شود تا از تشکیل رسوباتی که باعث اختلال در فرآیند انتقال سیال در سیستم شده  و یا ایجاد گرفتگی های مخرب می کنند، جلوگیری کند.

 

– آنتی پلیمرها (Antipolymers):

برخی از ترکیبات آلی در حضور دمای بالا، تشکیل رادیکال آزاد داده که منجر به تشکیل پلیمر در سیستم و نهایتاً گرفتگی می گردند. این پدیده می تواند در حضور عواملی چون اکسیژن، ذرات فلز به عنوان کاتالیزور فرایند پلیمریزاسیون و … تشدید گردد و سبب گرفتگی های مخرب و نهایتاً از کار افتادن سیستم گردد. آنتی پلیمر ماده شیمیایی است که در مقادیر کم به سیال حاوی این ترکیبات اضافه می شود تا با واکنش با رادیکالهای آزاد ایجاد شده و نهایتا تشکیل ترکیبات پایدار، از تشکیل پلیمر و ایجاد گرفتگی در سیستم جلوگیری کند.

 

– آنتی اکسیدانت بنزین پیرولیز (Antioxidants):

آنتی اکسیدانت بنزین پیرولیز ماده شیمیایی است که در مقادیر کم به بنزین اضافه می شود تا از تشکیل ترکیبات پلیمری که باعث اختلال در فرآیند انتقال سیال در سیستم شده و یا ایجاد گرفتگی های مخرب می کنند، جلوگیری کند.